Szkolenie: Programowanie i obsługa serwonapędów Estun
Zobacz podobne ogłoszenia w kategorii Szkolenia: Automatyka Gdynia
Szczegóły ogłoszenia
Szkolenie trwa 8 godzin, prowadzone jest przez praktyków automatyki, a uczestnik na koniec szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia.
Koszt szkolenia to 50 złotych netto i cena obejmuje:
- szkolenie
- materiały szkoleniowe
- bufet kawowy
- lunch
1) Przedstawienie oferty produktowej:
- napędy serwo ProNet:
- przegląd dostępnych mocy napędów
- rozróżnienie na napędy ProNet-E i ProNet
- serwo-silniki:
– charakterystyka dostępnych serii silników serwo
- typy sprzężeń zwrotnych
2) Uwagi odnośnie zasilania serwo-napędu
3) Interfejsy sygnałowe serwo-napędu ProNet:
- wejścia dyskretne:
- konfigurowalne funkcje wejść
- połączenie elektryczne sygnałów
- wyjścia dyskretne:
- konfigurowalne funkcje wyjść
- połączenie elektryczne sygnałów
- wejścia analogowe – tryb kontroli prędkości lub/i momentu
- wejścia impulsowe:
- tryb kontroli pozycji
- połączenie elektryczne sygnałów
- wyjście enkoderowe – informacja o pozycji silnika dla kontrolera nadrzędnego
4) Konfiguracja i nadzór serwo-napędu z zastosowaniem klawiatury napędu:
- stany napędu i odpowiadające im wyświetlane statusy
- poruszanie się po menu przy pomocy przycisków funkcyjnych
- funkcje dostępne z klawiatury:
- Pn - modyfikacja parametrów napędu
- Un – podgląd stanu napędu
- Fn – funkcje wykonywane na napędzie
5) Program narzędziowy ESView:
- nawiązanie połączenia z serwo-napędem
- modyfikacja parametrów napędu z poziomu oprogramowania narzędziowego
- przegląd funkcji oprogramowania narzędziowego
6) Pierwsze uruchomienie – przydatne parametry napędu ProNet
7) Dopasowanie regulatorów serwo-napędu (tzw tuning):
- autotuning czasu rzeczywistego:
- wybór trybu autotuningu
- dopasowanie regulatorów, poprzez wskazanie sztywności napędu (czasu odpowiedzi)
- manualne dopasowanie parametrów regulatorów prędkości i pozycji
8) Tryb kontroli prędkości z wejścia analogowego:
- pomiar niezrównoważenia na wejściu analogowym
- skalowanie zależności napięcie → prędkość
- tępo przyspieszania/opóźniania prędkości
9) Tryb kontroli pozycji z wejść impulsowych:
- idea sterowania impulsowego (w szczególności w trybie krok/kierunek)
- ustalanie przełożenia elektronicznego
- filtrowanie częstotliwości na wejściach impulsowych
- załączenie wykrywania błędu nadążania silnika za impulsami pozycjonującymi
- diagnostyka napędu w trybie kontroli impulsowej
10) Tryb kontroli z wewnętrznego pozycjonera:
- konfiguracja trybu wywoływania kroków pozycjonowania
- wejścia dyskretne biorące udział w kontroli napędu w tym trybie
- określanie pozycji, prędkości i przyspieszeń poszczególnych kroków pozycjonowania
11) Komunikacja z napędem w protokole ModBus:
- konfiguracja parametrów portu szeregowego RS485 oraz protokołu komunikacyjnego
- wskazywanie numeru stacji napędu
- adresacja parametrów napędu oraz zmiennych specjalnych
- tryb kontroli z wewnętrznego pozycjonera, nadzorowany w protokole ModBus
12) Dobór serwo-silnika do aplikacji:
- czynniki brane pod uwagę podczas doboru
- prezentacja przykładowej aplikacji, wspomagającej w doborze serwo-silnika
Zasady bezpieczeństwa podczas transakcji
- Spotkaj się osobiście z drugą stroną transakcji
- Sprawdź przedmiot przed dokonaniem zapłaty. Nie wysyłaj płatnych sms-ów
- Nie płać z góry. Płać osobiście. Nie udostępniaj swoich danych osobowych lub bankowych